Tilbake

Nye Nissan Qashqai blir sikrere, mer eksklusiv og spekkes med enda mer avansert teknologi

  • Europas mest solgte crossover får oppgradering som tar modellen til et nytt nivå
  • Fornyet design, teknologi og ytelse inspirert av 2,3 millioner eiere
  • Tekna+ er det nye utstyrsnivået som blir flaggskip-modellen
  • Får ProPILOT autonom kjøreteknologi for mer komfortabel kjøring
  • Intelligent nødbremsing med fotgjengervarsling er bare én av de tilgjengelige Nissan Intelligent Mobility-teknologiene
  • Salgsstart i Europa fra august 2017

 

16.6.2017 – Nissan Qashqai er Europas mest solgte urbane crossover med over 2,3 millioner biler siden introduksjonen for første generasjon for ti år siden. Nå er den banebrytende trendsetteren klar for nye rekorder når modellen får en midlivsoppgradering.

 

Det er fokusert på fire områder: Et nytt og moderne eksteriørdesign, høyere interiørkvalitet og bedre kjøreegenskaper med lavere veistøy samt de nye Nissan Intelligent Mobility-teknologiene som gir økt komfort, trygghet og pålitelighet.

 

Oppgraderingene er basert på kundenes tilbakemeldinger og er utviklet for å styrke Qashqais posisjon som den udiskutable lederen innen segmentet. Flaggskip-modellen heter nå Tekna+ og setter en helt ny standard innen C-SUV crossoversegmentet.

 

Qashqai ble lansert i 2007 som en banebrytende modell, og har siden den gang alltid vært anerkjent for sin pålitelige kjøreegenskaper. Takket være en rekke oppgraderinger under karosseriet, har den nye Qashqai mer raffinerte kjøreegenskaper enn noen gang.

 

Innovative teknologier er implementert, mens andre teknologier er oppgradert med nye sikkerhetsfunksjoner. For kunder som ønsker enda mer kjørefleksibilitet og større frihet, vil den nye Qashqai være tilgjengelig med ProPILOT autonom kjøreteknologi.

 

Foran har modellen fått en helt ny støtfanger med enda større lakkert overflate enn tidligere. Sideventilene bidrar til bedre avkjøling av motoren.

 

Innvendig har Qashqai tatt et steg opp hva angår opplevd kvalitet og raffinement, med et mer førerorientert miljø, bedre materialkvalitet og en følelse av total kontroll.

 

Det nye rattet er det første føreren vil legge merke til. Det står i stil med rattet i de nyeste globale Nissan-modellene, inkludert den helt nye Micra og den nye X-Trail, og leveres som standard på alle Qashqai-modellene. Det D-formede rattet og horisontale basen gjør det enklere for føreren å stige inn og ut av bilen, samtidig som det gir interiøret et mer sportslig utseende.

 

Kjørekomforten er forbedret med redusert karosseribevegelse og bedre fjæring. Dette ble oppnådd ved å fininnstille støtdemperne, redusere fjærinnstillingene på alle hjulene og modifisere gummikomponentene. Krengningsstabilisatoren er nå enda stivere for å opprettholde kjøreegenskapene. Nye Qashqai har nå redusert karosseribevegelse på ujevnt underlag takket være endringene i bilens Active Ride Control-system.

 

Den nye Qashqai har lavere støy og mindre vibrasjon og skurring enn forgjengeren. Det er brukt lydisolering av høy kvalitet på innsiden av framdørene og hjulbuene bak. Framdørene er bedre forseglet mens bakvinduet er tykkere (7 mm tykkere enn forgjengeren) for å gjøre bakseteopplevelsen enda bedre.

 

I 4. kvartal i regnskapsåret 2017 vil Nissan lansere ProPILOT på den nye Qashqai. Dette er første steg i Nissans reise mot autonom kjøring, og gir førerne større frihet ved å l dem automatisere kjedelige elementer under kjøring hvis de ønsker dette.

 

ProPILOT vil kontrollere styring, akselerasjon og bremsing i ett kjørefelt på motorveien både ved høy trafikk og i høye hastigheter. Den er basert på tre teknologier – Lane Keep Assist (LKA), Intelligent Cruise Control (ICC) og Traffic Jam Pilot (TJP). ProPILOT er intuitiv i bruk, og kan aktiveres via en knapp på rattet i din Qashqai. Informasjonen vil vises på kombimeteret mellom instrumentene. Du vil få mer informasjon om ProPILOT nærmere lanseringsdatoen.

 

Oppgraderingene på Qashqai er gjennomført av Nissans ingeniørteam i Storbritannia, Spania og Tyskland. Bilen produseres på Nissans toppmoderne produksjonsanlegg i Sunderland, England, én av Europas mest effektive bilfabrikker.

 

Den nye Nissan Qashqai ble avduket under bilutstillingen i Genève tidligere i år, og vil være i salg i Europa fra august 2017.

 

 

Mer detaljert om den nye Nissan Qashqai

 

Nissan Qashqai er garantert en plass i bilhistoriebøkene. Bilen var banebrytende innen C-SUV crossoversegmentet, og selv om den nå har mer enn 20 konkurrenter, er Qashqai fortsatt klasseledende med en markedsandel på 10,3 %.

 

Qashqai er ganske enkelt den mest suksessrike modellen i Nissan Europas 83-årige historie, med ca. 2,3 millioner solgte biler siden første generasjon ble lansert i 2007. Bilen har vunnet over 80 premier, inkludert 19 «Car of the Year»-titler.

 

Den har også utfordret tradisjonelle produktlivsykluser innen bilbransjen. Mars 2017 var offisielt den nest mest suksessrike salgsmåneden noensinne i Europa med over 33 000 solgte enheter.

 

Qashqai har i over 10 år posisjonert seg som den optimale urbane crossoveren. Bilen har en unik blanding av de praktiske egenskapene og funksjonene til en SUV med avtrykket, kjøredynamikken og driftskostnadene til en stasjonsvogn. De nye oppgraderingene vil underbygge og styrke Qashqais posisjon som Europas mestselgende crossover.

 

Som med alle andre Nissan-modeller, er alle oppgraderinger gjennomført med tanke på kundene og er basert på deres tilbakemeldinger. Våre undersøkelser avslørte et ønske om endringer av eksteriørstyling for å skape et mer moderne og sofistikert utseende, nye eksklusive funksjoner og ekstrautstyr for kunder som ønsker høyere utstyrsnivåer, samt mer raffinement og nye sikkerhetsteknologier.

 

Den nye Nissan Qashqai leverer alt dette og mer til.

 

 

Den optimale Qashqai: Tekna+ skaper et mer eksklusivt valg for kundene

 

Nissan Qashqai-modellene består nå fem utstyrsnivåer: Visia, Acenta, N-Connecta og Tekna samt flaggskipmodellen Tekna+. Med nye og eksklusive funksjoner, er Tekna+ ment for kjøpere som ønsker den optimale Qashqai-modellen.

 

For aller første gang i en europeisk Nissan-bil, er kupeen utstyrt med nye eksklusive seter i mykt nappa-skinn av høyeste kvalitet med luksuriøs 3D-søm på midtpanelene. Det samme gjelder for baksetene. Sort skinn er standard, men skinnsetene er også tilgjengelig i en helt ny eksklusiv plommefarge.

 

Førersetet har blant annet elektrisk 4-veis korsryggstøtte for aller første gang i en europeisk Nissan-bil. Dette lar førere i alle størrelser fininnstille seteposisjonen for bedre komfort og redusert førertretthet. Leveres også med en minnefunksjon der man kan lagre to seteposisjoner koblet til sidespeilene. Dette er en unik funksjon på europeiske Nissan-modeller per i dag, og betjenes via knapper på siden av setet.

 

Standard på den nye topputstyrs-modellen Tekna+ er det nye BOSE Premium-stereoanlegget med åtte høyttalere. Tekna+ leveres også med speildeksler og takrails i Satin Silver.

 

 

Oppgradert interiør gir Qashqai et enda mer eksklusivt utseende

 

De eksklusive oppgraderingene på Nissan Qashqai er best synlig i kupeen. Interiøret har nå bedre opplevd kvalitet og raffinement, et mer førerorientert miljø og en følelse av total kontroll.

 

Når føreren setter seg inn i bilen, er det helt nye rattet det første man legger merke til. Det står i stil med rattet i de nyeste globale Nissan-modellene, inkludert den helt nye Micra og den nye X-Trail, og leveres som standard på alle Qashqai-modellene. Det D-formede rattet og horisontale basen gjør det enklere for føreren å stige inn og ut av bilen, samtidig som det gir interiøret et mer sportslig utseende.

 

Rattet er mer kompakt enn tidligere, og de tre eikene er slankere for å gjøre det enklere å se instrumentene. Både de 4-veis kontrollenhetene på kombimeteret (venstre eike) og cruisekontrollen (høyre eike) er nyheter med mer intuitiv bruk, i tillegg til at føreren kan konsentrere seg om veien foran.

 

Selve rattet er tykkere - fra 34 mm til 37,5 mm - for å gi føreren er mer komfortabelt og tryggere grep. Rattet leveres med detaljering i Satin Silver på den midtre eiken som står i stil med utformingen av Nissans ikoniske V-Motion frontgrill.

 

Kupeen har også mange andre oppgraderinger. Lufteventilene og de innvendige dørhåndtakene er laget av mer taktile materialer av høyere kvalitet, mens sømmen på midtkonsollens armhviler mellom de to forsetene er en detalj fra Acenta-modellen. Taktrekket i Qashqai er nå tilgjengelig i mørk farge på Tekna-modellene. Qashqai med CVT XTronic automatgir leveres nå med en skinntrukket girmansjett på girvelgeren.

 

Entrykks elektrisk drevne vinduer er nå tilgjengelig for alle fire sidevinduer, og leveres som standard på alle modeller. I tillegg kan alle vinduene åpnes og lukkes via nøkkelen, noe som kan være praktisk hvis man ønsker å kjøle ned interiøret raskere på varme dager.

 

 

Nye eksklusive seter for bedre komfort

 

Det høye komfortnivået i Qashqai har alltid blitt verdsatt av kundene. For å gjøre interiøret enda mer eksklusivt, leveres bilen nå med helt nydesignede forseter fra N-Connecta-modellene og oppover.

 

De nye monoform-setene har lengre setepute og setepolstring for bedre støtte og komfort. Setene har høyere seterygg og koniske skuldre for å skape et romsligere kupémiljø, bedre komfort og bedre sikt for baksetepassasjerene.

 

Seteryggen på forsetene er nydesignet med nye og mer ripebestandige plastdetaljer og to praktiske kartlommer.  Den slankere utførelsen gir også baksetepassasjerene bedre beinplass.

 

Acenta-modellen har en ny og mer slitesterk polstring på det eksisterende setedesignet.

 

Kundenes tilbakemeldinger har ført til en oppgradering av de to infotainmentsystemene i Qashqai. Satellitt-navigasjonen på NissanConnect-berøringsskjermen (standard på N-Connecta og oppover, ekstrautstyr på Acenta) har et nytt og smart brukergrensesnitt med et mer app-lignende utseende. Den nye Qashqai med NissanConnect-system er nå også utstyrt med en haifinneantenne for bedre mottak og et mer moderne utseende.

 

Ved håndfri telefonbruk er den integrerte mikrofonen nå plassert i kartleserlysenheten for optimalisert lyd.

 

Det lyse og romslige interiøret har god plass til fem passasjerer, og er utstyrt med smarte oppbevaringsløsninger og praktiske funksjoner både for enslige, par og familier. Bagasjerommet er stort og fleksibelt med opptil 430 liter bagasjeromskapasitet, og øker til 1598 liter når de 60:40 delte nedfellbare setene er lagt helt ned. Bagasjerommet er utstyrt med Nissans innovative bagasjebrettsystem med hyller og bagasjeromsavdelere som kan justeres i 18 ulike konfigurasjoner.

 

 

Helt nytt BOSE Premium lydsystem

 

Som følge av etterspørsel på enda skarpere lydanlegg fra kunder, så vil Qashqai nå bli tilgjengelig med et helt nytt åtte-høyttalers anlegg fra BOSE. Nissans eksklusive audiopartner, leverer to 25 mm diskanthøyttalere nederst på frontruten, en 165 mm basshøyttaler i hver framdør og en 130 mm mellomtonehøyttaler i hver bakdør. To 115 mm basshøyttalere er plassert i et 7,7 liter skreddersydd kabinett montert i reservehjulbrønnen. En 8-kanalers digital forsterker fra BOSE med skreddersydde equalizer-innstillinger og digital signalbehandling er montert under passasjersetet.

 

Resultatet er det mest komplette lydsystemet noensinne i en europeisk Nissan-bil. Lydsystemet skaper et bredere lydbilde for en konsertlignende lytteopplevelse med klar akustikk og minimal forstyrrelse ved høyt volum.

 

Med et BOSE Premium lydsystem i Qashqai betyr at man nå kan velge mellom tre ulike lydsystemer. De to eksisterende lydsystemene har fininnstilt for å optimalisere lydkvaliteten basert på det oppgraderte interiøret. Resultatet er et optimalisert lydbilde med bedre klangbalanse, spesielt på bassen, både for føreren og passasjerene.

 

 

Utvendige oppgraderinger for et mer moderne design

 

Eksteriøret er oppgradert på Nissan Qashqai. Med et nytt og moderne utseende, en stil Nissan kaller Premium Dynamism, er oppgraderingene synlige fra alle vinkler.

 

Fronten på Qashqai har nå en helt ny støtfanger. Den har større lakkert overflate enn tidligere og sideventiler som bidrar til bedre avkjøling av motoren.

 

Støtfangeren er også utstyrt med to helt nye horisontale lister. Listene leveres i svart på utstyrsnivåene Visia og Acenta og i Satin Silver på N-Connecta og oppover. Tåkelysene foran, som nå er mer integrert i bilens design og er plassert enda lavere enn tidligere, er standard på Acenta.

 

Nissans ikoniske V-Motion grill med Nissan-logoen er også oppgradert. Nissan-logoen er tilgjengelig i to ulike versjoner. Fra N-Connecta og oppover har Nissan-logoen en helt flat utførelse fordi den oppgraderte radaren som utgjør en del av Qashqais intelligente nødbremsing (IEB), nå er plassert bak den. En flat utførelse lar radarbølgene passere uhindret gjennom den. Tidligere var radaren montert lavere på grillen og på den ene siden.

 

Grillens kromlist er nå utstyrt med et diskrét frontkamera som leverer en del av bildemateriellet til bilens Around View Monitor, Nissans innovative 360° ryggekamerasystem. Tidligere var dette en del av Nissan-logoen.

 

De oppgraderte hovedlysene rammer inn grillen, og skaper større forskjell mellom halogenlysene på Visia, Acenta og N-Connecta og de fulle LED-lysene på Tekna og Tekna+ (ekstrautstyr på N-Connecta).

 

Halogenlysene er også utstyrt med en oppgradert versjon av kjørelysenes boomerang-signatur. Resultatet er et mer moderne og eksklusivt utseende.

 

Nærlysene er de samme som på foregående modell. Fjernlysene har et nytt reflektordesign med bredere strålemønster for å forbedre sikten om kvelden. Det integrerte blinklyset er også større.

 

For Qashqai-modeller med fulle LED-lys har også en ny versjon av kjørelysenes boomerang-signatur (DRL). Nærlysene er nå også utstyrt med Adaptivt frontlyssystem (AFS). Dette betyr dynamiske kurvelys tilpasset bilens hastighet og styringsforhold. Dette er første gang AFS med fjernlysassist brukes i en europeisk Nissan-bil, og betyr bedre belysning i svinger for å få optimal sikt og sikkerhet under kjøring.

 

Fjernlysene har et ny og integrert DRL/blinklysenhet som består av fire nye LED-reflektorer.

 

Panseret er nydesignet med en rett førende kant i stedet for en enkel avrunding fra side til side. De nye og skarpe linjene er godt synlig på panseret, og med en radius på kun 5 mm er disse de smaleste linjene som noensinne er laget på produksjonsanlegg til Nissan Europe.

 

Bakenden på Qashqai har en nydesignet og mer moderne støtfanger i eksklusiv utførelse. For første gang finnes det to særpregede støtfangere avhengig av hvilket utstyrsnivå som velges. Utformingen er den samme, men den nedre delen har detaljer i Satin Silver på N-Connecta og oppover.

 

De boomerangformede LED baklysene gir bilens bakende visuell bredde. Det er utformet et aerodynamisk 3D-element i linsen for å bidra til å redusere luftmotstanden driftskostnadene for eierne. Innvendig er baklyset enda mørkere enn tidligere. Den nye haifinneantennen på taket er godt synlig og gir bilen et mer moderne utseende.

 

Detaljene var et viktig element under oppgraderingen av Qashqai, og parkeringssensorene er et godt eksempel på dette. Tidligere var disse integrert i støtfangeren, men var ikke helt innfelt i overflaten. Nå er de helt innfelt. Forskjellen er liten, men allikevel betydelig, og bidrar til å fremheve bilens eksklusive kvalitet.

 

Qashqai-profilen er nå enda flottere med et nytt utvalg av eksklusive 17”, 18” og 19” alufelger. Alle felger er aerodynamisk optimalisert for å redusere luftmotstanden. De største felgene består av to designelementer som er helt nytt for Nissan Europe, og fremhever den nye «eksklusive dynamikken» på Qashqai. Det er integrert små detaljer rundt de maskinbearbeidede alufelgene samtidig som alle fem eiker har en subtil innsunket utførelse på overflaten.

 

Den oppgraderte Qashqai er 17 mm lenger enn forgjengeren og en total lengde på 4 394 mm. Bredden (1 806 mm) og høyden (1 595 mm) er uendret.

 

Qashqai leveres nå i to nye, vibrerende karosserifarger for å skille seg ut i mengden, i tillegg til de vanlige fargene. Disse er Vivid Blue og Chestnut Brown.

 

 

En mer pålitelig kjøreopplevelse

 

Pålitelig kjøring er det Nissan kaller et felles produktbidrag, og noe som er integrert i alle Nissan-biler i hele verden. Dette betyr smidig og raffinert kjøring på veien med presis og stressfri styring og gode kjøreegenskaper. Den pålitelige kjøreopplevelsen måles og standardiseres i tre scenarioer - på motorveien, på landeveien og bykjøring.

 

Nissan Qashqai har alltid vært kjent for sine pålitelige kjøreopplevelser. Og nå er den nye Qashqai oppgradert med en rekke nye funksjoner som gjør kjøringen enda bedre og enklere. De mest betydelige oppgraderingene av bilen er derimot ikke umiddelbart synlige for kunden. Men resultatene kan enkelt oppleves og gir både kunden bedre sikkerhet og selvsikkerhet.

 

Utviklingsteamet hos Nissan Technical Centre Europe brukte både tilbakemeldinger fra eksisterende Qashqai-kunder og egen forskning i utviklingen av bilen. Dette skapte en Qashqai med enda bedre kjørekomfort, kjøreegenskaper og styringsforhold.

 

Kjørekomforten er forbedret med redusert karosseribevegelse og bedre fjæring. Dette ble oppnådd ved å fininnstille støtdemperne, redusere fjærinnstillingene på alle hjulene og modifisere gummikomponentene. Krengningsstabilisatoren er nå enda stivere for å opprettholde kjøreegenskapene. Nye Qashqai har nå redusert karosseribevegelse på ujevnt underlag takket være endringene i bilens Active Ride Control-system.

 

Ingeniørteamet har forbedret kjøreegenskapene ved å skape større trygghet og bedre sporing i svinger. Dette er oppnådd gjennom en ny og tykkere styreaksel og endringer av styringsforhold rundt dødpunktet.

 

Active Return Control er en ny teknologi som betyr at rattet nå returnerer til utgangsposisjonen på en mer naturlig måte, og leverer bedre presisjon under kjøring. Det er installert en ny dynamisk demper bak det nye rattet for redusere rattvibrasjonene.

 

 

Bedre raffinement, redusert støy, vibrasjon og skurring for en bedre kundeopplevelse

 

Den nye Qashqai har lavere støy, vibrasjon og skurring enn forgjengeren. Det er brukt lydisolering av høy kvalitet på innsiden av framdørene og hjulbuene bak. Framdørene er bedre forseglet mens bakvinduet er tykkere (70 mm tykkere enn forgjengeren) for å gjøre bakseteopplevelsen enda bedre.

 

Resultatet er at vei- og vindstøy i kupeen er redusert på alle Qashqai-modellene. 1,6-liters dieselmotoren avgir også mindre motorstøy takket være bedre kalibrering.

 

For kundene kan en kupé med mindre støy skape en mer eksklusiv følelse og redusere tretthet. Det forbedrer også lydopplevelsen og ytelsen av Bluetooth handsfree-systemet. Nissans ingeniører har beregnet at dette gir 5 % bedre taleforståelse under en samtale i bilen, noe som er en betydelig endring.

 

Aerodynamikken har alltid vært en viktig del av Qashqai-pakken, og bidrar til å lavere driftskostnader for føreren. Selv etter de mange endringene av eksteriørdesignet, opprettholder den nye modellen en luftmotstand på 0,32, noe som er blant det beste i segmentet. Den nye virvelgeneratorteknologien på undersiden av støtfangeren foran er bidratt til redusert luftmotstand. Disse små, hevede seksjonene på støtfangerens overflate, som vanligvis bare brukes i fly- og romfartsindustrien, bryter opp luftstrømmen under bilen. Dette bidrar til å redusere både luftmotstand og vindstøy. Nissan mener dette er en ny innovasjon innen aerodynamikk i dagens og fremtidens biler, og har søkt om patent på denne teknologien.

 

 

Nye Ny Nissan Intelligent Mobility-teknologier, inkludert ProPILOT autonom kjøring

 

Nissan Intelligent Mobility er navnet på merkets avanserte teknologier som gjør bilene mer attraktive ved å redefinere hvordan de kjøres, drives og integreres i samfunnet. Målet er å gjøre Nissan-førerne mer selvsikre, begeistret og tilkoblet samtidig som sikkerheten på veien forbedres.

 

Siden lanseringen i 2007, har Qashqai vært sentrum i Nissans ønske om å gjøre denne teknologien tilgjengelig for alle. Med lanseringen av den nye Qashqai, har denne kundeforpliktelsen blitt enda mer omfattende.

 

I 4. kvartal i regnskapsåret 2017 vil Nissan lansere ProPILOT på den nye Qashqai. Dette er første steg i Nissans reise mot autonom kjøring, og gir førerne større frihet ved å l dem automatisere kjedelige elementer under kjøring hvis de ønsker dette.

 

ProPILOT vil kontrollere styring, akselerasjon og bremsing i ett kjørefelt på motorveien både ved høy trafikk og i høye hastigheter. Den er basert på tre teknologier – Lane Keep Assist (LKA), Intelligent Cruise Control (ICC) og Traffic Jam Pilot (TJP). ProPILOT er intuitiv i bruk, og kan aktiveres via en knapp på rattet i din Qashqai. Informasjonen vil vises på kombimeteret mellom instrumentene. Du vil få mer informasjon om ProPILOT nærmere lanseringsdatoen.

 

Andre Nissan Intelligent Mobility-teknologier er også integrert i Qashqai. Rear Cross Traffic Alert, som reduserer risikoen for sammenstøt i lav hastighet når man rygger ut av en parkeringsplass, er nå tilgjengelig for aller første gang. Hvis føreren rygger når det registreres biler som nærmer seg, vil systemet avgi både lys- og lydsignaler.

 

Intelligent nødbremsing er integrert i Qashqai siden 2014, og er nå oppgradert med fotgjengervarsling. Denne innovative teknologien bidrar til å unngå eller redusere sammenstøt med fotgjengere med en frontmontert radar og et kamera. Blind Spot Warning er nå basert på radardata i stedet for kamerabilder, noe som betyr at den kan brukes i et større område og med større nøyaktighet.

 

Qashqai er også tilgjengelig med Traffic Sign Recognition, Intelligent Driver Alertness, Intelligent Park Assist, Intelligent Around View Monitor og Lane Departure Warning. Neste generasjon kontrollmoduler er nå integrert i mange av bilens teknologier for å optimalisere ytelsen.

 

Teknologien Stand Still Assist (SSA) er en nyhet i Qashqai, og kompletterer Hill Start Assist (HSA) på biler med manuell girkasse. SSA holder bilen stille i opptil 3 minutter, og deretter aktiveres parkeringsbremsen automatisk. SSA fungerer både i oppover- og nedoverbakker og på flatt underlag slik at føreren kan fjerne foten fra bremsen. Dette forbedrer sikkerheten, gir økt førertrygghet og reduserer tretthet. Det vises et grønt lys på instrumentpanelet når denne funksjonen er aktivert.

 

Den nye Qashqai opprettholder sine 5 stjerner i Euro NCAP.

 

 

Effektive motorer, inkludert klasseledende 99 g/km CO2-utslipp

 

Utvalget av effektive motorer for Qashqai består nå av bensin eller diesel, 6-trinns manuell girkasse eller CVT XTronic automatgir, og to- eller firehjulsdrift for å oppfylle alle kundebehov. Motorutvalget inkluderer en 1,5 liter 110 hk dieselmotor med CO2-utslipp på 99 g/km og et drivstofforbruk på kun 3,8 liter/100 km, noe som er klasseledende.

 

Mer informasjon om motorutvalget finner du nedenfor:

 

Motor

1,5 110   hk diesel

1,6 130   hk diesel

1,6 130   hk diesel

1,6 130   hk diesel

1,2 115   hk bensin

1,2

115 hk   bensin

1,6 163   hk bensin

Girkasse

6MT (2WD)

6MT (2WD)

CVT (2WD)

6MT (4WD)

6MT (2WD)

CVT (2WD)

6MT (2WD)

CO2   (g/km)